Je Primark potřeba?

 

Když se řekne Primark, většina si přestaví Drážďany nebo Londýn. Několikapatrový obchod. Velký množství oblečení. Nízké ceny. Obchod, který nedělá mediální reklamy a nemá v provozu e-shop. Vše sází na kamenné prodejny. Reklamu jim dělá sám sortiment za příliš nízké ceny.

Primánie

Češi jsou posedlí nakupováním v prodejnách Primark. Nejbližší prodejna se nachází v Drážďanech, do kterého se pořádají zájezdy ze všech koutů České republiky. Právě díky nedostupnému sortimentu u nás, si někteří rozjeli svůj vlastní byznys s přeprodejem. Oblečení přeprodávají, jak ve facebookových skupinách nebo na vinted.

Primark vs realita

  • továrny – většinu sortimentu pro módní řetězec Primark se vyrábí převážně v rozvojových zemí = nižší náklady na výrobu.  Webové stránky Primark ukazují, jak jejich zaměstnanci jsou spokojení s pracovními podmínkami. Společnosti nedělá problém klamavé informace ukázat i ve videích na YouTube. A realita? Továrny, ve kterých se produkty vyrábí, bývají budovy se špatnou denní viditelností a vše se vyrábí pod umělým světlem. V továrnách převážně pracují ženy, kterým jsou slíbené dobré pracovní podmínky, ale ty bohužel nejsou splněny. Ale místo toho, mají odpracováno mnoho přesčasu. 
  • vnější dokonalost – po zadání slov „primark“, „primark store“, „primark clothes“ apod. do Google, se vždy z 95% načtou dokonalý obrázky. Kde je vše je upravené, oblečení vyskládané do přesných komínků a regály s malým množstvím oblečení. A realita? Sortiment poházený po zemi, špatná udržitelnost velké plochy. A přesto spotřebitele toto neodradí. 
Zdroj: Primark
Zdroj: letiziabarcelona.com
  • Kvalita – Primark prezentuje na svém webu kvalitu sortimentu na bázi používání 100% bavlny, chemikálií a pečlivé přípravě jednotlivého výrobku. A realita? Už při navštívení jejich prodejny lze vidět sortiment ze špatného materiálu. Při detailnějším prohlížení si lze všimnout špatných stehů, velice tenké látky nebo špatně vytvarovaných produktů. Přesto tričko za 55 Kč opravdu nebude ze 100% bavlny, i když tuto informaci bude mít na sobě napsáno.
  • Mlžení informací – spousta informací o Primarku je nedohledatelná. V určité mediální bublině Primark vypadá jako dokonalý řetězec se skvělými pracovními podmínky, starající se o své zaměstnance a podporující ekologii apod. Stačí navštívit jejich web, kde se dají dohledat pouze informace perfektně vypadající.

Potřebuje Česká republika další obchod řadící se do fast fashion? Ne nepotřebuje, protože je u nás velké zastoupení second handu, lokální prodejců a obchodů s udržitelnou módou. Přesto víc, jak polovina spotřebitelů raději navštíví fast fashion obchody.

Zdroj: Glami
Zdroj: Glami

Bohužel spotřebitel stále kouká více na cenu než kvalitu…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *